1980-talet i fokus

Just nu är jag jätte duktig! , jag sitter och gör mitt kulthurhistorie arbete och tycker faktiskt det är rätt kul
för tillfället =) för jag skriver om 1980-talet , just nu om leksaker och det skapar en viss nostalgisk känsla
att skriva och kolla på bilder av monchichis och my little ponnys för även när jag var liten så var det något som lektes med =).

Med tanke på 1980- talet så tycker jag denna listan passar in suveränt :

Du vet att du lever år 2009 när


1. Du av misstag knappar in en pin-kod på mikrovågsugnen


2. Du inte har lagt patiens med verkliga kort på flera år


3. Du har 15 telefonnummer till en familj på 3 personer


4. Du skickar e-post till dem som sitter bredvid dig


5. Ursäkten för att du har tappat kontakten med gamla vänner är att du inte har deras epostadresser


6. Du har jobbat vid samma skrivbord i 4 år men för tre olika företag


7. Din chef klarar inte att göra ditt jobb


8. Din lunch består av rå fisk som du äter med pinnar


10. Du ringer familjen för att höra om de är hemma medan du kör in i garaget


11. All reklam på TV har en internetadress under


12. Du får panik för att du lämnat huset utan mobilen och måste åka tillbaka för att hämta den


13. Det första du gör när du kliver upp på morgonen är att gå "online" innan du hämtar kaffet i espressomaskinen


14. Du lägget huvudet på sidan för att le :)


15. Du läser detta och nickar och ler


16. Ändå värre; du vet precis vem du ska skicka detta mail vidare till


17. Du är för upptagen för att lägga märke till att nr 9 saknades i denna lista


18. Du scrollade upp för att kolla att den faktiskt inte var där


19. Och nu sitter du och ler åt dig själv


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0