Här har ni mitt smink =)

Med tanke på min sminkning i Lördags på make up store så är jag helt inne i tankarna på smink
så jag tänkte göra ett super långt inlägg om just smink nu , om vad jag använder för smink och varför osv.

är du inte intresserad av smink så sluta läs här ;)


Step 1
dagkräm
, Mycket viktigt ! , jag använder en fuktighets återgivande dagkräm
den jag använder heter " Garnier , skin naturals "fresh" den passar min hudtyp som är väldigt varierande ,
 torr till fet väldigt bra.


Step 2
 underlag

dvs Cover stick , foundation & puder , det är ett väldigt viktigt steg och det är viktigt att man använder
rätt produkter som passar ens hy här , den stora boven till att ha oren hy kan faktiskt vara att man använder helt fel
foundation
, har man fet hy ska man ha utan olja och har man torr så är det tvärtom , kanske inte så lätt att veta själv
så det smartaste är att fråga i butiken man planerar att köpa sina produkter , dom har koll och man slipper gå igenom dom där stegen med fel underlag , oren hy osv som förstör helheten i sminkningen.

Jag använder mig utav Make up stores produkter rakt igenom för det är dom som jag har provat på som passar min hy bäst.
Jag börjar med en liten rund burk ( den till vänster ) som heter " Cover all red " och namnet säger det väldigt bra , den täcker helt enkelt allt rött såsom finnar , utslag osv väldigt bra enligt mig.

Som foundation använder jag en matt variant (eftersom jag har väldigt blandad hy fet/torr) som heter Cream , den är såklart anpassad efter min hudton som såhär på vintern är väldigt ljus!

Slutligen när det handlar om underlag så använder jag ett puder som kallas "Micronized compact powder""Creamy"
som täcker delvis men jobbar bäst tillsammans med en foundation.
                                       

Step 3
Ögonen (Mascara/kajal)

Jag hoppar över allting med highlighter lr vad det heter osv alltid.. jag har inte riktigt tagit till mig att det faktiskt
kan bekämpa det här med att man ser dödstrött ut tidigt på morgonen.. sen har jag väll inte riktigt haft suget efter
en helt enkelt.

Så iallafall så använder jag mig utav endast make up store produkter här med för tillfället men det skiftar rätt rejält mellan olika märken här ,
 på mascaran är det make up stores eller dior som gäller ,
 för tillfället har jag alltså "Make up store - max lashes black" den ger väldigt bra med färg och volym direkt! för party feelings så kan man ta några lager utanpå varandra så blir det super! klumpar sig inte för det mesta vilket är tummen upp!

Som eyeliner använder jag även där en ifrån make up store , en svart variant som jag tycker är lätt att använda och ger mycket färg direkt.



Step 4
Ögonskuggor


Såklart så får man välja en ögonskugga som passar just den klädselen man har på sig så ögonskuggor
kan man aldrig få nog av , inte tills man har varenda färg iallafall
Den jag använder mest till både fest och till vardags är denna :
det är en beige/glittrig ögonskugga ifrån märket Isadora och för att ta på den använder jag denna här nedan ifrån make up store.
För övriga tillfällen har jag dom här under , samtliga ifrån make up store , microshadow;

från vänster ;

Kakaw (mörkbrun),Famous(guldglittrig),Fantastic(militärgrön),
Wave (ljusblå),aquarius (skrik blå),Honey pie(Orange/gul)


Sen har vi såklart riktiga fest tillfällen , då blir det VÄÄÄLDIGT glittrigt , även här lös ögonskuggor, även kallade
Eyedust ifrån Make up store ;

Den guldiga har namnet "24 carat" och den silvriga "Crystal"
det  enda riktigt negativa med dom är att halva burken gärna flyger iväg bara man öppnar locket , iallafall på den guldiga , den silvriga har jag inte använt ännu så det återstår att se om den är likadan..

Step 5
Rouge

Behövs dock inte jätte mycket av såhär på vintern , det räcker att man går ut i kylan en liten stund så får man röda kinder ändå =)

Men annars använder jag mig av en även i detta fallet ifrån Make up store (börjar bli tjatigt haha...)
även kallad "Blush / Sugerpink" , den ger en ljusrosa naturlig färg på kinderna , ME LIKE =)
Borsten kommer även den ifrån make up store vilket ni egentligen själva kan se .. haha



Step 5
Läppglans

Jag är en typisk läppglans tjej och kan faktiskt inte ens minnas att jag har haft något läppstift i min ägo ,
tror inte direkt det hade passat min stil i vilket fall.. haha
Jag föredrar diskreta läppglans som inte har överdrivet mycket färg men som glittrar lite lätt =)


Här använder jag mig utav en med lite ljusare färg ( den överst )
som kommer ifrån FACE med det fina namnet Jasmine
och den undre är ljusare/ knappt någon färg alls mest glittrig och kommer ifrån Body shop med namnet...öhm tror det är "Hi-Shine lip treatment"



Step 6
PARTYPARTY!

Är det fest eller?
japp det är det och då åker glitter ögonskuggorna ( dom två till vänster ) och glitter eyelinern till höger fram =)
Själv använder jag glitter ögonskuggorna utanpå andra ögonskuggor för att ögonen ska skina mer , men även ensamma ger dom en himla fin glans =).
Glitter eyelinern har jag inte använt ännu , den köptes i Lördags så vi får väll se när det blir tillfälle för den att komma fram.
(alla är ifrån make up store såklart,... hrm)
Från vänster ;
anemone , acacia & Goldie


Slutligen tänke jag visa en bild på vart jag förvarar allt detta smink , har såklart en sminkväska ifrån make up store..
HAHA förvånade? antagligen inte, den är riktigt bra då där finns plats för allt =).




Tyävärr så kan jag inte ge några bra tips på något bra sminkbortagnings medel för det har jag inget..
har bara ett halvbra som inte är värt att nämnas , kom gärna med tips om det =)


 

Kommentarer
Postat av: sandra

rengöringsmedel från apoteket är superduper, finns för alla hudtyper och lämnar huden skön och len, blir bäst resultat med ansiktsvatten efteråt. båda från aco =)

2009-01-06 @ 02:02:11
Postat av: Nadia

sv: Nåå vad söt du är=D Vad roligt att du gillar den!!=D

2009-01-06 @ 03:38:04
URL: http://streetprincess.blogg.se/
Postat av: Anonym

babyolja! tar bort allt ögonmake, mycket skonsammare än alla artificiella, och dessutom oftast overprized märkesgrejer. Och så finns det på konsum! Annars är Apotekets Aloe Vera-linje otroligt bra.

2009-01-07 @ 21:33:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0