Min mönstrings upplevelse

Min dag började 05.00 , då gick jag upp .. hrm eller jag försökte men sen låg jag ändå kvar i 5min extra =)
05.30 skjutsade fassan mig till tågstationen och 06.02 satte jag mig på tåget som tog mig till Hässleholm där jag fick byta till ett annat tåg som slutligen tog mig ända till Kristianstad

På det sista av dom två tågen sitter en rätt rolig kille/gubbe.. han var kanske 35 .. och han sov när jag satte mig men helt plötsligt bara hoppar han till , tar upp en metro tidning och sträcker sig mot mig och säger med riktigt drogad röst
" får det lov att vara en meeeetro tidning för fröken?"  .. jag som är övertrött skrattar lite smått och säger nej.

Lite senare när jag tror att vi är framme frågar jag han mittemot om vi är det men han hör mig inte vilket däremot kill/gubben gör som glatt svarar och sedan vill veta heela storyn om vad jag ska göra i Kristianstad.

Väl framme i the magic Town Kristianstad så börjar jag med att gå åt fel hål och självklart är det kill/gubben som upptäcker det och ropar efter mig "hallåå tjejen du skulle väl till pliktverket , det är aaaandraaa hållleeeet"

Efter en del om och men så sitter jag framför en dator på mönstringen och skriver IQ testet som gick helt okej men kunde gått tusen gånger bättre
i och med att jag är först av alla på plats så slipper jag köa till allt och är först på plats på alla momenten :D

Efter IQ testet så blev det ett besök hos psykologen vilket jag tyckte var väldigt spänt emellanåt då hon inte ställde frågor hela tiden utan ett bra tag bara satt helt tyst ... hrm.

Sen blev det iallafall dags för doktorn , jag trodde absolut att jag skulle Faila hörseltestet rätt rejält på grund av min Tinnitus men noope ! fick ett stort A , högsta poäng och likaså med synen på båda ögonen och färgseende  , no problem :D

Sedan blev det då muskeltestet som gick mindre bra..  men iaf medel för tjejer ;) vilket är LÅGT.

Efter det blev det puls och blodtrycks tagning och även tempen tagning på mig i och med att jag hade jobbig hosta och var förkyld , men det gick  bra .. sedan blev det dags för en läkare tror jag han var.. som kollade balansen som var toppen och kollade hjärtrytmen som var bra den med

slutligen var det då konditionstestet som absolut var krävande speciellt eftersom jag fick hostattacker med jämna mellanrum , jag fixade iallafall till mig en 5a vilket är bra för en tjej =) , ingen tjej någonsin har fått en 8-9 på det så känndes ändå okej...

Konditionstestet slutade ifs tråkigt med att hon som höll i det trodde jag skulle svimma i och med att jag hostade mycket och var rätt yr så jag fick ligga kvar där ett tag med benen i luften haha! och dricka en massa vatten.
Översnäll tjej som höll i det testet =)

Slutligen gick jag till mönstrings förläggaren där jag fick veta dom olika posterna jag kunde bli , tyvärr fanns inga av dom jag ville ( MP/hundförare & bevaknings soldat/hundförare) som alternativ då det första krävde betydligt högre betyg på muskeltestet och det senare bara fanns uppe i sthlm/boden och dit får inte vi skåningar söka tydligen.

Så kvar fanns en hel del andra utbildningar men i och med att jag var inställd på det jag var så kännde jag inte direkt för något annat så jag avskrev mig och han tyckte jag skulle träna upp musklerna ännu mer så jag får ännu bättre på muskeltestet och sedan återkomma när jag känner mig redo , men jag får fundera på den saken.

Imorgon drar jag förövrigt till GBG =) är hemma igen på Söndag :D ha en underbar helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0